5 THINGS THAT ANNOYS ME

1. Bussknappar som inte fungerar
Flera gånger när jag har åkt buss har jag varit med om att stoppknappen inte fungerar. Vilket resulterar i att jag måste resa mig, gå runt och trycka på flera olika knappar i bussen tills jag hittar en som funkar. Otroligt frustrerande att behöva leta efter en fungerande bussknapp. Dåligt SL..

2. Människor som gör att man missar t-banan
Att komma ner för rulltrappan och se sitt tåg stå vid perrongen men sedan hamna bakom en seg människa som gör att man missar det och måste ta nästa är otroligt irriterande. Visst, det är max 4 minuters väntetid men högst onödiga minuter när man kunde ha åkt direkt.

3. Min dators otroliga värdelösa batteri
Jag har aldrig varit med om maken till dåligare batteri. Det är inte så att min dator varnar för låg energi nivå om sladden åker ur. Nejnej, den sten dör direkt. En sekunds livslängd på batteriet, det är inte mycket att ropa hej för. Jätte trevligt när sladden åker ur och man gör viktiga saker. Tur att jag får en ny i veckan!

4. Fördommar mot Stockholmare
Jag blir galen på att höra "Stockholmare är så otrevliga, dom är otrevligare än dom flesta" osv. Jag har spenderat mycket tid i Stockholm under min uppväxt och nu bor jag här och jag har absolut inte stött på mer otrevliga människor här än någon annanstans. Jag finner snarare folk här mer öppna och trevligare än i små städer. Visserligen är folk mer stressade här och kanske inte hinner stanna upp och be om ursäkt om dom skulle råka putta till en stackars vilsen småbo i sin språngmarsch till tunnelbanan men det är inte för att dom är otrevliga!

5. Folk som säger att dom ska ringa men inte gör det
Säger man att man ska ringa, då gör man det. Väldigt oförskämt att inte göra det. Att inte ringa när man har lovat är lika otrevligt som att komma försent till avtalat möte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0