politik, ett hett samtalsämne

Att valet stundar runt hörnet och att det endast är 5 dagar kvar är nog inget som någon har missat. Politiken och diskussionerna om vilket block som är bäst är det hetaste samtalet på allas läppar just nu. Jag följer spänt varje nyhetsinslag och debatter, laddar upp inför en riktig valvaka på söndag.

Idag när jag gick på stan hann jag se ett bråk mellan en tant som påstod sig vara Sverigedemokrat och en tjej som illsknade till över vad den här tanten (har god lust att säga kärring..) stod och sa. Hon gormade på om att alla "jävla invandrare" (henne ord") måste ut i vårt land och att det var fel på dom. Tjejen kontrade med att tanten var rasist och ja. Det hela var ganska urartat. Både tv4 och polisen fanns på plats. Även en SD politiker men han smet rätt fort när han började få det hett om öronen. Ja säga vad man vill men jag hoppas verkligen inte SD blir vågmästare.

Såg även Gudrun Schyman som höll torgmöte för F! och det var väl mindre smickrande för öronen de hon hade att vräka ur sig.


Första bilden är vid SD bråket och andra är Gudrun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0