STÖRANDE SAKER I KOMUNALTRAFIKEN

Det finns några saker som har stört mig på senaste tiden i SL's komunaltrafik.

Igår när jag skulle åka hem stod min buss och väntade, jag och en till tjej sprang fram och kom dit precis när dörren stängdes. Han tittade på oss och körde sen iväg. Jag hade haft förståelse om det hade varit rusningstrafik men det var det inte. Riktigt dåligt av honom.

Idag när jag stiger på t-banan på gullmars var det mycket folk, jag ser mig om efter sittplats men inser fort att jag får stå. En tjej sitter dock med hörlurar i öronen, stirrar ut genom fönstret med en sur min och sin väska på sätet BREDVID. Vagnen var full med folk men det struntade hon i och tog en plats helt i onödan. Hade god lust att sätta mig på hennes väska.

Sist men inte minst. Det är vanligt folkvett att kommer det en äldre människa, ja då ställer man sig upp. Det samma gäller kvinnor med små barn eller som är gravida. Samt skadade personer. Jag ställer mig alltid upp, det är något som sitter i min ryggrad. Att sen se människor som skiter i det, ja det gör mig rent ut sagt förbannad.



Behövde bara få ur mig det här, har gått och irriterat mig på det. Ska man resa komunalt måste man faktiskt ha lite folkvett och veta hur man för sig.

Kommentarer
Postat av: lilla eveina S

Jag förstår att det irriterar dig det går mig på nerverna också.. men fortsätt le, det kommer igen en annan gång=D



och vissa gamlingar här i stockholm är grymt otrevliga så till och med jag sagt att dom får stå upp haha inte ok men det handlar om respekt och tyvärr är det lite dåligt med sånt i stockholm..



kraaam

2010-10-11 @ 00:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0