THE WEEKEND

Så vad har jag gjort i helgen? Jobbat och tränat summerar det hela rätt bra skulle jag vilja påstå. Louise har befunnit sig på annan ort så jag har levt loppan här hemma och trashat hela lägenheten. Nej inte riktigt. Däremot har jag våldgästat soffan varje kväll och slocknat på direkten av utmattning.

I fredags kom mormor på fika här hemma. Sen tog vi en sväng till port 73, det nya köpcentret här i Haninge. Inte mycket att hurra för. Dom hade vissa söta inredningsbutiker men utöver det inget som lockar mg. Mormor köpte proteinpulver till mig, det tackar vi för. Efter vår tripp åkte jag in till stan och hälsade på gymmet en sväng. Väl hemma igen bänkade jag mig i soffan, åt god middag och läste en bok.

Lördag jobbade jag. Var hovmästare under frukosten med en till tjej. På eftermiddagen hjälpte jag till vid bardelen. Gick riktigt bra och jag trivs verkligen. Anton som jobbar som bartender är riktigt skönt. Alltid bra med kollegor som man känner att man trivs med.

Igår var det jobb igen. Var nu hovmästare själv och självklart ska alla komma och äta samtidigt. Matsalen var fullproppad och kö utanför. Tur att jag har agerat hovmästare tidigare så det gick bra. Lite stressande bara när telefonen ringer samtidigt som man försöker dirigera gästerna. Nåja, vi fixade det fint. På eftermiddagen tog jag hand om roomservice och hjälpte till i bardelen igen. Skämtade runt med Paula och Anton större delen av dagen.

Ja det var väl helgen i kort, blev gym igår också. Nu laddar jag om inför en ny vecka fylld med jobb och gym. Ja en sån där rolig vanlig vardag ni vet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0