inför en ny skolreform

Nu har jag ÄNTLIGEN kommit på vad jag ska hålla tal om, efter ca 4 timmars tänkande. Jag har haft en del saker om jag har velat hålla tal om men känt att det inte skulle passa. Tänkte ett tal hålla om införande av platt skatt i Sverige, helt sjut vad hög skatt vissa måste betala. Tänkte även hålla om rut-avdraget, att det är positivt, funderade ett tag att hålla om högre straff för våldtäkter. Man kan våldta någon och få 1 år i fängelse men gör man något mot staten kan man få 10 år. Sinnessjukt. Men jag tog inte det eftersom det var en annan som snappade upp på min idé. Så nu har jag landat på "Inför en ny skolreform i gymnasiet som är mer individanpassad". Jag vet att det kommer en ny reform 2011 men jag tycker inte den är nog individanpassad. Det kan nog bli bra.

Nu ska jag sätta mig och skriva talet. Var nyss på fruktaffären och köpte färsk frukt och gjorde en smoothie. Det fick bli en banan och kiwi smoothie med färsk apelsinjuice i. Mycket gott!


Det enda dumma med kiwismoothie är att dom ser lite halv äckliga ut. Jordgubb ser mer inbjudande ut, men det är lika gott. Tur är väl det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0