det blir aldrig som man har tänkt sig

Det är sällan saker och ting går som planerat. Idag tog jag mig tiden att tvätta mina sängkläder. Trött och sliten efter en lång gårkväll och en känslosam dag tänkte jag att det kunde vara skönt att ha en renbäddad säng. Tvättningen gick bra men när jag tog ur allt ur tumlaren upptäckte jag till min stora förfäran att det var inte mina lakan som jag hade tvättat utan någon annans i familjen. Med en irriterad suck funderar jag på hur jag ska lösa mitt problem som hur har uppstått, jag har nämligen en rund säng men bara ett runt lakan som nu inte var tvättat. Det fick resultera i en nödlösning, två vanliga lakan lite haffsigt bäddad. Får helt enkelt göra slag i saken och sätta igång en ny tvätt imorgon.

Nu ska jag i alla fall sova i en renbäddad säng. Även om det inte är mitt lakan så är känslan väldigt skön. Hunden snarkar redan vid mina fötter så allt är som det ska. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0