träna med måtta!

Jag har suttit och tänkt tillbaka lite på hur min träning såg ut förra året vid den här tiden och hur mycket jag har förändrats och vuxit som person sen dess. För ett år sedan tränade jag 3-4 dagar i veckan, minst 2 timmar varje gång. Gick på massor av olika konditionspass, åt näst intill ingenting och slet ut mig rejält. Träningen betydde enormt för mig men mest för att den tog bort all ångest jag hade. Nu tränar jag mycket mer hälsosamt. Tränar 3 dagar i veckan i ca 45-60 minuter. Jag har bytt ut all konditionsträning mot gym istället. Jag äter säkert tre gånger så mycket mot förut men jag mår fasiken så mycket bättre! Jag har helt bytt tankemönster och lärt mig att träna för att jag tycker om det och inte för att ta bort ångesten över vad jag har ätit. Jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv som har kommit så här långt. Kanske låter lite för er men för mig är det ett stort steg. Visst har jag fortfarande dagar då jag vill springa tusen mil och hatar mig själv för att jag åt något. Det finns fortfarande stunder då jag skyr mig själv som pesten när jag ser mig i spegeln. Men det är så mycket bättre än förut och jag känner mig så glad över det. Jag är stolt över att jag har varit stark och jobbat bort all skit och jag är enormt tacksam över allt stöd jag har fått från mina nära. Jag tror 2010 kommer bli ett bra år och jag ska trotsa min rädsla över att bära bikini på stranden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0