hiss och diss!



Den eviga vintern!
Ärligt talat, jag tror inte det finns någon som verkligen tycker om vintern. Det är okej i en månad men sen blir det bara tradigt. Det är kallt, mörkt och man fryser ständigt. All snö är bara jobbig och det tar 1000 år att klä på sig när man ska ut. Man blir blöt om fötterna och när snön försvinner blir det bara ännu värre med allt blask. Jag hade aldrig överlevt i Norrland. Nej, vintern kan vara i december sen räcker det. Ge oss lite värme nu tack!

Dålig ekonomi

Nu efter jul och nyår antar jag att dom flesta har dålig ekonomi och det är det drygaste jag vet. Den här jäkla stressen över att behöva fixa pengar, spara, snåla och ha sig. Vänta på att få in pengarna på kontot. Jag hatar verkligen pengastressen. Det tror jag dom flesa gör. För visst är det frustrerande och känna att det är så mycket man vill ha och göra men inte kunna? Usch..



Vårkläder
Jag blir så glad nu när affärerna börjar få in vårkläderna. Känns som om man börjar leva igen! Alla härliga färger, shorts och söta linnen. Jag längtar som en galning efter att kunna gå i ett par ballerina och fina shorts. HM har en riktigt härlig vårkollektion i år och jag ska definitivt bege mig dit snart och shoppa lite. Även om man inte kan bära kläderna riktigt än så kan man ju sitta hemma och mysa i dom. Håll med om att man blir glad av lite pastellfärger och fina vårkläder?



Träning
Är det något som jag verkligen tycker om så är det att träna. Det finns nästan inget bättre än att köra ett riktigt hårt träningspass och hoppa i mjukiskläderna efteråt. Kicken man får när man klarar lite mer än man trodde att man skulle är så himla härlig. Jag vet inte vad jag skulle göra utan träningen? Jag tycker att alla borde försöka träna 2 dagar i veckan. Kroppen mår bra utav det och man behöver inte träna mer än 30 minuter. Det räcker med en promenad! Man blir dessutom mycket piggare när man tränar och orkar med. Så ut och träna med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0