Finacial support in school should be based on grades

På fredag ska vi ha en debatt på engleskan och min grupp ska debattera om "Finacial support in school should be based on grades not attendance". Det skulle nog i praktiken vara svårt att få det att fungera men jag tror faktiskt att det skulle vara lite bra. Om inte skulle det sålla bort alla dryga människor som kommer till skolan, är där för att få pengar och bara stör de som vill jobba. Jag tycker att arbetsron i svenska klassrum är hemsk, i USA var det ingen snack om saken att man skulle göra det man skulle på lektionen och inte springa runt och leka apa. De flesta lektionerna i min klass är riktigt hemska. Det är svårt att jobba för folk stimmar, hälften skiter i vilket osv. Ber man folk att vara tysta får man höra att man är dum i huvudet. Det tycker jag är väldigt fel. Gymnasiumet är frivilligt och är vi här ska vi jobba. För mig är utbildning väldigt viktig och jag irriterar mig allt för ofta över hur det är i skolan. Så om studiebidraget var baserat på betygen skulle det nog bli lugnare och vi skulle jobba hårdare och bli bättre utbildade. Men visst, det finns tusen problem med det också. Det skulle vara  dyrt att lägga om systemet och det skulle väl i längden inte bli rättvist. Men visst skulle det vara skönt att slippa alla dryga människor som springer runt som treåringar i klassrummet och bara tar upp tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0