2010, året för mulliga modeller?

Jag har läst flera atiklar och blogginlägg om just det, mulligamodeller. Många säger att 2010 ska vara året då de kommer att slå igenom. Under flera år har man nu debbaterat och ilsknat över "size zero" idealet och hur fel det är. Jag kan inte påstå att jag stödjer det och jag tycker inte kvinnor ska se ut som sklett. Men att byta till mulliga/tjocka modeller är lika fel.

Dom trådsmala modellerna är inte hälsosamma, bilden och idealet dom sätter är inte heller bra. Men en mulligmodell är inte hälsosammare än en smal modell. Försmala modeller är oatraktivt men tjocka modeller är värre. Jag förstår inte för mitt liv varför modebranschen vill satsa på det? Tror inte dom kommer att lyckas bra med att övertyga världen om att det är det nya och att vi kommer att tycka om det. Om dom nu vill göra en ändring varför inte ta hälsosamt smala modeller? Tjejer som tränar och äter sunt? Det vore grymt mycket bättre. Att göra det skulle ge oss en rättvis och verklig bild. Vem som helst kan träna och få en sund vacker kropp. En sund och vacker kropp är inte när massa ben sticker fram, lite hull måste man ha. 

Nej jag tycker verkligen att det är en dum idé. Man säger att det ger fel bild att visa för smala modeller men skulle det ge rätt bild att visa tjocka? Aboslut inte om du frågar mig. Allt ska verkligen vara extremt, för smalt eller för stort. Inget av dom är okej. Som sagt, satsa på sunda modeller och inte för smala eller mulliga.

Men missförstå mig inte, jag tycker inte att det är fel att vara mullig och jag säger inte att mulliga kvinnor inte är vackra. Jag förstår bara inte varför det måste vara det ena eller det andra?





Vad tycker ni? Tycker ni att dom ska använda mulligamodeller eller håller ni med mig om att man borde satsa på sunda hälsosamma modeller?


Kommentarer
Postat av: Mhm

En mullig modell behöver ju inte vara - som du verkar tro att det är - en tjock människa. Frågan är också vad man anser som tjock.



En mullig människa är bara en människa är bara en människa med lite mer fett på kroppen, behöver inte vara 10 kilo.



Någon gång kollat på Top Model och sett en mullig modell? De finns med där ibland, men inte sjutton är dom tjocka, jeez.



Det är bra! Man behöver inte vara ohälsosammare bara för att man har lite mer fett på kroppen än vanliga pinnsmala modeller (som säkert är mer ohälsosammare för andra än sig själva).



Och alla behöver inte gå runt och tro att enda sättet att bli accepterad eller att bli kallad vacker är om man är pinnsmal, man är vacker om man har 1 kilo eller 5 kilo eller 10 kilo mer fett på kroppen med!

2010-01-14 @ 09:12:26
Postat av: Mhm

Exempel på andra "mulliga modeller" (för din bild var inte den bästa, kläderna var till och med fula!);http://www.linksengineer.com/Admin/NewsImages/75e1b659-1d43-4dd9-afbf-2bd40e803cee.jpg

castingad_440-fr.jpg" rel="nofollow">http://www.dovemoment.be/cfrb/images/piccastingad_440-fr.jpg

http://persikaaan.blogg.se/images/2008/whitneytopmodel_18384353.jpg

http://blogg.veckorevyn.com/tyras/files/2009/08/m1.jpg



Skulle det vara fel bild att visa dessa "tjocka" modeller? Är dom ens tjocka? I så fall; hur fan tänker du? Skärp dig.

2010-01-14 @ 09:21:55
Postat av: Anonym

Eh dom där bilderna du länkade " mhm " dom var dom äckligaste och fetaste och fulaste modellerna jag någonsin sett! fyfan usch, hahahahha! Tjockisar är inget vi gillar!

2010-01-14 @ 14:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0