vad livet ska vara krångligt ibland.

Ibland känns saker och ting lite hopplöst. Har precis haft ett möte med Anna, studievägledaren på skolan, om vilka skolor jag ska söka. Vi har kollat som galningar och det enda som känns rätt är Hyper Island och Bergs School of Communication. Båda är ruskigt svåra att komma in på och Bergs kostar dessutom 130 000kr för ett år. Ska masa mig till Biblioteket och söka stipendier som en galning. Jag känner mig ruskigt petig när jag bara hittar två skolor. Men vad ska man göra? Bara dom som känns riktigt bra och rätt. Tror jag ska boka ett möte med min bank också. Titta lite på lån, räntor och sånt. Ibland önskar jag att jag var rik! Jag vill så gärna komma in på en av dom skolorna men det känns rätt hopplöst, lite som att finna en nål i en höstack.


Lite så känner jag mig just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0