lite tips vid sötsug!

Ligger här och är väldigt sugen på godis. Vet att vi har massa rollokola nere i köket, men det är vardag så jag tänker låta bli. Jag tycker det är bäst att avstå från godis på vardagar, då skapar man sig lättare en sund livsstil och det gör inte lika mycket om man äter onyttigt på helgen. Dock är jag en godisråtta så kan ha svårt för det i alla fall.
Tänkte dock tipsa om lite saker som jag äter när sötsuget faller in!

Vindruvor, ungefär en klase. De stillar sötsuget bra då det är rätt mycket socker i dom med. Dock inte lika illa som det i godis.
Nötter, fantastiskt gott och nyttigt. Så länge dom inte är rostade och saltade. Dom ska man passa sig för.
Smoothie, väldigt mättande och gott! Ska dock inte göras med bravojuice eller liknande. Väldigt mycket socker i det. Pressa egen juice istället! Sen använd er fantasi och använd er av frukter och bär, helst färska. Fast så här års får man ta frysta.
Kaffe, vill ni vara väldigt nyttiga så undvik både mjölk och socker. Jag har dock svårt att dricka utan mjölk så det får alltid bli en skvätt.

Är sötsuget helt oemotståndligt och ni måste ha något, kör på mörk choklad, minst 70%. Det är inte allt för onyttigt och oftast kan man inte äta allt för mycket om det är mörk. (Förutom jag som älskar mörk choklad och lätt trycker i mig en kaka på 5 minuter)

Mitt bästa tips är dock att äta regelbundet, då kommer oftast inte sötsuget!


En smoothie jag gjorde i våras!

Kommentarer
Postat av: jacqe

sv: Tack så mkt! :D

2010-02-09 @ 21:50:27
URL: http://bbelfrage.blogg.se/
Postat av: e l i n [estr.blogg.se]

SVAR; åh taack så mycket! det där såg inte heller så tokigt ut! (;

2010-02-10 @ 07:08:12
URL: http://estr.blogg.se/
Postat av: Gabriella

tack :)

2010-02-10 @ 07:27:08
URL: http://covette.blogg.se/
Postat av: EMMA

Åh, har precis samma problem! Så tack snälla för tipset :D

Tack för att du kommenterade min blogg, förresten!

2010-02-11 @ 20:11:06
URL: http://emmisp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0