Lugnet i kylan

Det är sjukt kallt här uppe i Byxelkrok. Det är nästan lika kallt här inne på restaurangen som utanför så jag fryser rejält. Fast det är rätt mysigt att vara här uppe med pappa. Vi käkade en riktigt god lunch tillsammans för ett litet tag sen. Det blev kycklingfilé med ungsrotfrukter, klyft och bea för min del. Pappa tog samma fast med biff.

Nu sitter vi och inväntar folket. Om det nu kommer några? Men det tror jag nog! Dem lär väl ramla in här vid sextiden. Tillsdess ska jag försöka tina upp mig själv vid brasan med en kopp kaffe. Vet inte hur många koppar jag har druckit idag. Säkert ett tiotal i alla fall.

Känns lite tråkigt att jobba på Halloween men jag överlever. Pojken är ju i Danmark så hade inte haft någon att festa med i alla fall. Får fira här uppe med lite Baileys, cider och Irish coffee med pappsen i stället. Det funkar ju det med + att det är gratis!

Nej nu ska jag sätta mig hos pappsen!


Min fina utsikt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0