Vaccin? Nejtack!

Kollade facebook precis och var och varannan persons status är verkligen om svininfluensansprutan. Jag förstår verkligen inte hetset över det. Jag har tackat nej till att ta sprutan, känner inte att jag behöver den. Tror inte heller på sånt vaccin. Man har ingen aning om vad det gör med kroppen och influensan är inte värre än någon annan influensa. Enda anledningen till allt hets är för att media har förstorat upp det. Lika många dör i en vanlig influensa som i den här. Så varför inte vaccinera sig jämt under influensa tider? Visst, förstår sånna som är gamla, sjuka eller har väldigt väldigt svagt imunförsvar. För dom kanske det är bra. Fast vem vet, dom kanske tuppar av utav vaccinet eftersom man sprutar in en del av viruset? Nej, jag står fast vid att vaccinet inte är något att ha och gottar mig övet att jag inte har ont i armen och börjar bli små sjuk som alla andra tycks bli!

Juste, jag och mamma pratade om allt det här idag och hon kom med en rätt bra poäng faktiskt. Tänk på alla dom i U-länderna, dom som är fattiga och lever väldigt dåligt. Ingen av dom har råd att ta vaccinet men inte har man hört att någon där ifrån har dött? Hade det varit så himla farligt med den här influensan borde väl dom ha dött som flugor?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0