Lucia är mysigt

Ligger i sängen hemma hos Crille nu. Vi har nyss sett ett avsnitt av hem till Midgård, mindre roligt om ni frågar mig men ibland får man vara snäll och se på sånt man inte vill! Vi hade tänkt att dra till Palace idag igentligen men det blev inte av så det blir en lugn och mysig hemma kväll istället! Jag lär däcka vid elva tiden som vanligt.

Imorgon ska vi julbaka, är grymt sugen på knäck. Det är helt klart mitt favorit godis under julen. Det slår allt annat med hästlängder. Fast pepparkakor och lussebullar är ett måste på lucia. Har jag nämt att jag älskar lucia? Jag går alltid upp jätte tidigt för att göra varm choklad och se på luciafirandet på tv. En helig tradition för mig! Ska se om jag kan tvinga upp älskling på lucia för att göra det. Åååh vad jag längtar!



Just ja, vi får väl se om jag blir lucia i skolan. Kan inte påstå att jag är speciellt peppad på det. Tycker det är mycket finare att vara tärna och är livrädd för att ha ljus i håret. Tänk på all jobbig stearin man får i håret också? Nej tacka vet jag tärnor, om det är riktiga tärnor dvs, med en krans och rött band. Inget glitter här inte! Vad tycker ni är finast? Lucia eller tärna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0